system-config-date.master-timezones.ko - en to ko translation catalogue (697 entries)

en: Acre
ko: 아크레 (Acre)

en: Africa/Abidjan
ko: 아프리카/아비장(Abidjan)

en: Africa/Accra
ko: 아프리카/아크라(Accra)

en: Africa/Addis_Ababa
ko: 아프리카/아디스_아바바(Addis_Ababa)

en: Africa/Algiers
ko: 아프리카/알제(Algiers)

en: Africa/Asmara
ko: 아프리카/아스마라(Asmara)

en: Africa/Asmera
ko: 아프리카/아스마라(Asmera)

en: Africa/Bamako
ko: 아프리카/바마코(Bamako)

en: Africa/Bangui
ko: 아프리카/방기(Bangui)

en: Africa/Banjul
ko: 아프리카/반줄(Banjul)

en: Africa/Bissau
ko: 아프리카/비소(Bissau)

en: Africa/Blantyre
ko: 아프리카/볼랑띠레(Blantyre)

en: Africa/Brazzaville
ko: 아프리카/브라자빌(Brazzaville)

en: Africa/Bujumbura
ko: 아프리카/부줌부라(Bujumbura)

en: Africa/Cairo
ko: 아프리카/카이로(Cairo)

en: Africa/Casablanca
ko: 아프리카/카사블랑카(Casablanca)

en: Africa/Ceuta
ko: 아프리카/세우타(Ceuta)

en: Africa/Conakry
ko: 아프리카/코나크리(Conakry)

en: Africa/Dakar
ko: 아프리카/다카르(Dakar)

en: Africa/Dar_es_Salaam
ko: 아프리카/다르_에스_살람(Dar_es_Salaam)

en: Africa/Djibouti
ko: 아프리카/지부티(Djibouti)

en: Africa/Douala
ko: 아프리카/두알라(Douala)

en: Africa/El_Aaiun
ko: 아프리카/엘_아이운(El_Aaiun)

en: Africa/Freetown
ko: 아프리카/프리타운(Freetown)

en: Africa/Gaborone
ko: 아프리카/가보로네(Gaborone)

en: Africa/Harare
ko: 아프리카/하라레(Harare)

en: Africa/Johannesburg
ko: 아프리카/요하네스버그(Johannesburg)

en: Africa/Kampala
ko: 아프리카/캄팔라(Kampala)

en: Africa/Khartoum
ko: 아프리카/카르툼(Khartoum)

en: Africa/Kigali
ko: 아프리카/키갈리(Kigali)

en: Africa/Kinshasa
ko: 아프리카/킨샤사(Kinshasa)

en: Africa/Lagos
ko: 아프리카/라고스(Lagos)

en: Africa/Libreville
ko: 아프리카/리브르빌(Libreville)

en: Africa/Lome
ko: 아프리카/로메(Lome)

en: Africa/Luanda
ko: 아프리카/루안다(Luanda)

en: Africa/Lubumbashi
ko: 아프리카/루붐바시(Lubumbashi)

en: Africa/Lusaka
ko: 아프리카/루사카(Lusaka)

en: Africa/Malabo
ko: 아프리카/말라보(Malabo)

en: Africa/Maputo
ko: 아프리카/마푸토(Maputo)

en: Africa/Maseru
ko: 아프리카/마세루(Maseru)

en: Africa/Mbabane
ko: 아프리카/음바바네(Mbabane)

en: Africa/Mogadishu
ko: 아프리카/모가디슈(Mogadishu)

en: Africa/Monrovia
ko: 아프리카/먼로비아(Monrovia)

en: Africa/Nairobi
ko: 아프리카/나이로비(Nairobi)

en: Africa/Ndjamena
ko: 아프리카/은자메나(Ndjamena)

en: Africa/Niamey
ko: 아프리카/니아메이(Niamey)

en: Africa/Nouakchott
ko: 아프리카/누악쇼트(Nouakchott)

en: Africa/Ouagadougou
ko: 아프리카/와가두구(Ouagadougou)

en: Africa/Porto-Novo
ko: 아프리카/포르토-노보(Porto-Novo)

en: Africa/Sao_Tome
ko: 아프리카/상_토메(Sao_Tome)

en: Africa/Timbuktu
ko: 아프리카/팀북투(Timbuktu)

en: Africa/Tripoli
ko: 아프리카/트리폴리(Tripoli)

en: Africa/Tunis
ko: 아프리카/튀니스(Tunis)

en: Africa/Windhoek
ko: 아프리카/빈트후크(Windhoek)

en: Alagoas, Sergipe
ko: 알라고아스(Alagoas), 세르지페 (Sergipe)

en: Alaska Time
ko: 알래스카 표준시

en: Alaska Time - Alaska panhandle
ko: 알래스카 표준시 - 알래스카 팬핸들 (Alaska panhandle)

en: Alaska Time - Alaska panhandle neck
ko: 알래스카 표준시 - Alaska panhandle neck

en: Alaska Time - west Alaska
ko: 알래스카 표준시 - 알래스카 서부

en: Aleutian Islands
ko: 알류샨 열도 (Aleutian Islands)

en: Amapa, E Para
ko: 아마파 (Amapa) 파라 동부 (E Para)

en: America/Adak
ko: 아메리카/에이닥(Adak)

en: America/Anchorage
ko: 아메리카/앵커리지(Anchorage)

en: America/Anguilla
ko: 아메리카/앙귈라(Anguilla)

en: America/Antigua
ko: 아메리카/안티구아(Antigua)

en: America/Araguaina
ko: 아메리카/아라구에이나(Araguaina)

en: America/Argentina/Buenos_Aires
ko: 아메리카/아르헨티나/부에노스_아이레스(Buenos_Aires)

en: America/Argentina/Catamarca
ko: 아메리카/아르헨티나/카타마르카(Catamarca)

en: America/Argentina/ComodRivadavia
ko: 아메리카/아르헨티나/코모드리바다비아(ComodRivadavia)

en: America/Argentina/Cordoba
ko: 아메리카/아르헨티나/코르도바(Cordoba)

en: America/Argentina/Jujuy
ko: 아메리카/아른헨티/후후이(Jujuy)

en: America/Argentina/La_Rioja
ko: 아메리카/아르헨티나/리오하(La_Rioja)

en: America/Argentina/Mendoza
ko: 아메리카/아르헨티나/멘도사(Mendoza)

en: America/Argentina/Rio_Gallegos
ko: 아메리카/아르헨티나/리오 가예고스(Rio_Gallegos)

en: America/Argentina/Salta
ko: 아메리카/아르헨티나/살타

en: America/Argentina/San_Juan
ko: 아메리카/아르헨티나/산후안(San_Juan)

en: America/Argentina/San_Luis
ko: 아메리카/아르헨티나/산_루이스

en: America/Argentina/Tucuman
ko: 아메리카/아르헨티나/투쿠만(Tucuman)

en: America/Argentina/Ushuaia
ko: 아메리카/아르헨티나/우수아이아(Ushaia)

en: America/Aruba
ko: 아메리카/아루바(Aruba)

en: America/Asuncion
ko: 아메리카/아순시온(Asuncion)

en: America/Atikokan
ko: 아메리카/아티코칸(Atikokan)

en: America/Atka
ko: 아메리카/아트카(Atka)

en: America/Bahia
ko: 아메리카/바이아(Bahia)

en: America/Bahia_Banderas
ko: 아메리카/바이아 반데라스(Bahia_Banderas)

en: America/Barbados
ko: 아메리카/바베이도스(Barbados)

en: America/Belem
ko: 아메리카/벨렘(Belem)

en: America/Belize
ko: 아메리카/벨리즈(Belize)

en: America/Blanc-Sablon
ko: 아메리카/블랑-사브론(Blanc-Sablon)

en: America/Boa_Vista
ko: 아메리카/보아_비스타(Boa_Vista)

en: America/Bogota
ko: 아메리카/보고타(Bogota)

en: America/Boise
ko: 아메리카/보이스(Boise)

en: America/Buenos_Aires
ko: 아메리카/부에노스_아이레스(Buenos_Aires)

en: America/Cambridge_Bay
ko: 아메리카/캠브리지_베이(Cambridge_Bay)

en: America/Campo_Grande
ko: 아메리카/캄푸그란데(Campo_Grande)

en: America/Cancun
ko: 아메리카/칸쿤(Cancun)

en: America/Caracas
ko: 아메리카/카라카스(Caracas)

en: America/Catamarca
ko: 아메리카/카타마르카(Catamarca)

en: America/Cayenne
ko: 아메리카/카이엔(Cayenne)

en: America/Cayman
ko: 아메리카/카이만(Cayman)

en: America/Chicago
ko: 아메리카/시카고(Chicago)

en: America/Chihuahua
ko: 아메리카/치와와(Chihuahua)

en: America/Coral_Harbour
ko: 아메리카/코럴하버(Coral_Harbour)

en: America/Cordoba
ko: 아메리카/코르도바(Cordoba)

en: America/Costa_Rica
ko: 아메리카/코스타_리카(Costa_Rica)

en: America/Cuiaba
ko: 아메리카/쿠이아바(Cuiaba)

en: America/Curacao
ko: 아메리카/쿠라카오(Curacao)

en: America/Danmarkshavn
ko: 아메리카/단마크샤븐(Danmarkshavn)

en: America/Dawson
ko: 아메리카/도슨(Dawson)

en: America/Dawson_Creek
ko: 아메리카/도슨_크릭(Dawson_Creek)

en: America/Denver
ko: 아메리카/덴버(Denver)

en: America/Detroit
ko: 아메리카/디트로이트(Detroit)

en: America/Dominica
ko: 아메리카/도미니카(Dominica)

en: America/Edmonton
ko: 아메리카/에드몬톤(Edmonton)

en: America/Eirunepe
ko: 아메리카/에이루네프(Eirunepe)

en: America/El_Salvador
ko: 아메리카/엘_살바도르(El_Salvador)

en: America/Ensenada
ko: 아메리카/엔세나다(Ensenada)

en: America/Fort_Wayne
ko: 아메리카/포르트_웨인(Fort_Wayne)

en: America/Fortaleza
ko: 아메리카/포르탈레자(Fortaleza)

en: America/Glace_Bay
ko: 아메리카/글레이스_베이(Glace_Bay)

en: America/Godthab
ko: 아메리카/고드홉(Godthab)

en: America/Goose_Bay
ko: 아메리카/구스_베이(Goose_Bay)

en: America/Grand_Turk
ko: 아메리카/그랜드_터크(Grand_Turk)

en: America/Grenada
ko: 아메리카/그레나다(Grenada)

en: America/Guadeloupe
ko: 아메리카/과델루프(Guadeloupe)

en: America/Guatemala
ko: 아메리카/과테말라(Guatemala)

en: America/Guayaquil
ko: 아메리카/과야킬(Guayaquil)

en: America/Guyana
ko: 아메리카/가이아나(Guyana)

en: America/Halifax
ko: 아메리카/헬리팩스(Halifax)

en: America/Havana
ko: 아메리카/아바나(Havana)

en: America/Hermosillo
ko: 아메리카/에르모시요(Hermosillo)

en: America/Indiana/Indianapolis
ko: 아메리카/인디애나/인디애나폴리스(Indianapolis)

en: America/Indiana/Knox
ko: 아메리카/인디애나/녹스(Knox)

en: America/Indiana/Marengo
ko: 아메리카/인디애나/마렝고(Marengo)

en: America/Indiana/Petersburg
ko: 아메리카/인디애나/페테르스부르그(Petersburg)

en: America/Indiana/Tell_City
ko: 아메리카/인디애나/텔_시티(Tell_City)

en: America/Indiana/Vevay
ko: 아메리카/인디애나/베베이(Vevay)

en: America/Indiana/Vincennes
ko: 아메리카/인디애나/빈센느(Vincennes)

en: America/Indiana/Winamac
ko: 아메리카/인디애나/워너맥(Winamac)

en: America/Indianapolis
ko: 아메리카/인디애나폴리스(Indianapolis)

en: America/Inuvik
ko: 아메리카/이누빅(Inuvik)

en: America/Iqaluit
ko: 아메리카/이칼루이트(Iqaluit)

en: America/Jamaica
ko: 아메리카/자마이카(Jamaica)

en: America/Jujuy
ko: 아메리카/후후이(Jujuy)

en: America/Juneau
ko: 아메리카/주노(Juneau)

en: America/Kentucky/Louisville
ko: 아메리카/켄터키/루이스빌(Louisville)

en: America/Kentucky/Monticello
ko: 아메리카/켄터키/몬티첼로(Monticello)

en: America/Knox_IN
ko: 아메리카/녹스_인(Knox_IN)

en: America/La_Paz
ko: 아메리카/라_파스(La_Paz)

en: America/Lima
ko: 아메리카/리마(Lima)

en: America/Los_Angeles
ko: 아메리카/로스_엔젤레스(Los_Angeles)

en: America/Louisville
ko: 아메리카/루이스빌(Louisville)

en: America/Maceio
ko: 아메리카/마세이오(Maceio)

en: America/Managua
ko: 아메리카/마나구아(Managua)

en: America/Manaus
ko: 아메리카/마나우스(Manaus)

en: America/Marigot
ko: 아메리카/마리곳(Marigot)

en: America/Martinique
ko: 아메리카/마르티니크(Martinique)

en: America/Matamoros
ko: 아메리카/마나우스(Manaus)

en: America/Mazatlan
ko: 아메리카/마자틀란(Mazatlan)

en: America/Mendoza
ko: 아메리카/멘도사(Mendoza)

en: America/Menominee
ko: 아메리카/메노미니(Menominee)

en: America/Merida
ko: 아메리카/메리다(Merida)

en: America/Mexico_City
ko: 아메리카/멕시코_시티(Mexico_City)

en: America/Miquelon
ko: 아메리카/미클롱(Miquelon)

en: America/Moncton
ko: 아메리카/몽톤(Moncton)

en: America/Monterrey
ko: 아메리카/몬테레이(Monterrey)

en: America/Montevideo
ko: 아메리카/몬테비데오(Montevideo)

en: America/Montreal
ko: 아메리카/몬트리올(Montreal)

en: America/Montserrat
ko: 아메리카/몬트세라트(Montserrat)

en: America/Nassau
ko: 아메리카/나소(Nassau)

en: America/New_York
ko: 아메리카/뉴_욕(New_York)

en: America/Nipigon
ko: 아메리카/니피곤(Nipigon)

en: America/Nome
ko: 아메리카/놈(Nome)

en: America/Noronha
ko: 아메리카/노롱야(Noronha)

en: America/North_Dakota/Center
ko: 아메리카/북 다코타/중부

en: America/North_Dakota/New_Salem
ko: 아메리카/북 다코타/뉴살렘(New_Salem)

en: America/Ojinaga
ko: 아메리카/오히나가(Managua)

en: America/Panama
ko: 아메리카/파타마(Panama)

en: America/Pangnirtung
ko: 아메리카/팡니르텅(Pangnirtung)

en: America/Paramaribo
ko: 아메리카/파라마리보(Paramaribo)

en: America/Phoenix
ko: 아메리카/피닉스(Phoenix)

en: America/Port-au-Prince
ko: 아메리카/포르-토-프랭스(Port-au-Prince)

en: America/Port_of_Spain
ko: 아메리카/포트_오브_스페인(Port_of_Spain)

en: America/Porto_Acre
ko: 아메리카/포르토_아크레(Porto_Acre)

en: America/Porto_Velho
ko: 아메리카/포르토_벨로(Porto_Velho)

en: America/Puerto_Rico
ko: 아메리카/푸에르토_리코(Puerto_Rico)

en: America/Rainy_River
ko: 아메리카/레이니_리버(Rainy_River)

en: America/Rankin_Inlet
ko: 아메리카/란킨_인레트(Rankin_Inlet)

en: America/Recife
ko: 아메리카/레시페(Recife)

en: America/Regina
ko: 아메리카/리자이나(Regina)

en: America/Resolute
ko: 아메리카/레졸루트(Resolute)

en: America/Rio_Branco
ko: 아메리카/리오_브랑코(Rio_Branco)

en: America/Rosario
ko: 아메리카/로사리오(Rosario)

en: America/Santa_Isabel
ko: 아메리카/산타렘 이사벨(Santa Isabel)

en: America/Santarem
ko: 아메리카/산타렘 (Santarem)

en: America/Santiago
ko: 아메리카/산티아고(Santiago)

en: America/Santo_Domingo
ko: 아메리카/산토_도밍고(Santo_Domingo)

en: America/Sao_Paulo
ko: 아메리카/상_파울로(Sao_Paulo)

en: America/Scoresbysund
ko: 아메리카/스코스바이선드(Scoresbysund)

en: America/Shiprock
ko: 아메리카/쉬프록(Shiprock)

en: America/St_Barthelemy
ko: 아메리카/세인트_바데레미(St_Barthelemy)

en: America/St_Johns
ko: 아메리카/세인트_존스(St_Johns)

en: America/St_Kitts
ko: 아메리카/세인트_키츠(St_Kitts)

en: America/St_Lucia
ko: 아메리카/세인트_루시아(St_Lucia)

en: America/St_Thomas
ko: 아메리카/세인트_토마스(St_Thomas)

en: America/St_Vincent
ko: 아메리카/세인트_빈센트(St_Vincent)

en: America/Swift_Current
ko: 아메리카/스위프트_커런트(Swift_Current)

en: America/Tegucigalpa
ko: 아메리카/테구시갈파(Tegucigalpa)

en: America/Thule
ko: 아메리카/툴레(Thule)

en: America/Thunder_Bay
ko: 아메리카/썬더_베이(Thunder_Bay)

en: America/Tijuana
ko: 아메리카/티후아나(Tijuana)

en: America/Toronto
ko: 아메리카/토론토(Toronto)

en: America/Tortola
ko: 아메리카/토르톨라(Tortola)

en: America/Vancouver
ko: 아메리카/밴쿠버(Vancouver)

en: America/Virgin
ko: 아메리카/버진(Virgin)

en: America/Whitehorse
ko: 아메리카/화이트호스(Whitehorse)

en: America/Winnipeg
ko: 아메리카/위니펙(Winnipeg)

en: America/Yakutat
ko: 아메리카/야쿠타트(Yakutat)

en: America/Yellowknife
ko: 아메리카/옐로나이프(Yellowknife)

en: Amundsen-Scott Station, South Pole
ko: 아문센스콧 기지 (Amundsen-Scott Station), 남극

en: Antarctica/Casey
ko: 남극대륙/케이시(Casey)

en: Antarctica/Davis
ko: 남극대륙/데이비스(Davis)

en: Antarctica/DumontDUrville
ko: 남극대륙/드몬두르빌(DumontDUrville)

en: Antarctica/Macquarie
ko: 남극대륙/맥쿼리(Macquarie)

en: Antarctica/Mawson
ko: 남극대륙/모슨(Mawson)

en: Antarctica/McMurdo
ko: 남극대륙/맥머도(McMurdo)

en: Antarctica/Palmer
ko: 남극대륙/팔머(Palmer)

en: Antarctica/Rothera
ko: 남극대륙/로데라(Rothera)

en: Antarctica/South_Pole
ko: 남극대륙/남극(South_Pole)

en: Antarctica/Syowa
ko: 남극대륙/쇼와(Syowa)

en: Antarctica/Vostok
ko: 남극대륙/보스토크(Vostok)

en: Aqtobe (Aktobe)
ko: 아크토베 (Aktobe)

en: Arctic/Longyearbyen
ko: 북극해/롱이어벤(Longyearbyen)

en: Asia/Aden
ko: 아시아/아덴(Aden)

en: Asia/Almaty
ko: 아시아/알마티(Almaty)

en: Asia/Amman
ko: 아시아/암만(Amman)

en: Asia/Anadyr
ko: 아시아/아나디르(Anadyr)

en: Asia/Aqtau
ko: 아시아/아크타우(Aqtau)

en: Asia/Aqtobe
ko: 아시아/아크토베(Aqtobe)

en: Asia/Ashgabat
ko: 아시아/아슈가바트(Ashgabat)

en: Asia/Ashkhabad
ko: 아시아/아슈하바드(Ashkhabad)

en: Asia/Baghdad
ko: 아시아/바그다드(Baghdad)

en: Asia/Bahrain
ko: 아시아/바레인(Bahrain)

en: Asia/Baku
ko: 아시아/바쿠(Baku)

en: Asia/Bangkok
ko: 아시아/방콕(Bangkok)

en: Asia/Beirut
ko: 아시아/베이루트(Beirut)

en: Asia/Bishkek
ko: 아시아/비슈케크(Bishkek)

en: Asia/Brunei
ko: 아시아/브루나이(Brunei)

en: Asia/Calcutta
ko: 아시아/캘커타(Calcutta)

en: Asia/Choibalsan
ko: 아시아/초이발산(Choibalsan)

en: Asia/Chongqing
ko: 아시아/충칭(Chongqing)

en: Asia/Chungking
ko: 아시아/충칭(Chungking)

en: Asia/Colombo
ko: 아시아/콜롬보(Colombo)

en: Asia/Dacca
ko: 아시아/다카(Dacca)

en: Asia/Damascus
ko: 아시아/다마스커스(Damascus)

en: Asia/Dhaka
ko: 아시아/다카(Dhaka)

en: Asia/Dili
ko: 아시아/딜리(Dili)

en: Asia/Dubai
ko: 아시아/두바이(Dubai)

en: Asia/Dushanbe
ko: 아시아/두샨베(Dushanbe)

en: Asia/Gaza
ko: 아시아/가자(Gaza)

en: Asia/Harbin
ko: 아시아/하얼빈(Harbin)

en: Asia/Ho_Chi_Minh
ko: 아시아/호치민 (Ho_Chi_Minh)

en: Asia/Hong_Kong
ko: 아시아/홍_콩(Hong_Kong)

en: Asia/Hovd
ko: 아시아/홉드(Hovd)

en: Asia/Irkutsk
ko: 아시아/이르쿠츠크(Irkutsk)

en: Asia/Istanbul
ko: 아시아/이스탄불(Istanbul)

en: Asia/Jakarta
ko: 아시아/자카르타(Jakarta)

en: Asia/Jayapura
ko: 아시아/자야푸라(Jayapura)

en: Asia/Jerusalem
ko: 아시아/예루살렘(Jerusalem)

en: Asia/Kabul
ko: 아시아/카불(Kabul)

en: Asia/Kamchatka
ko: 아시아/캄차카(Kamchatka)

en: Asia/Karachi
ko: 아시아/카라치(Karachi)

en: Asia/Kashgar
ko: 아시아/카슈가르(Kashgar)

en: Asia/Kathmandu
ko: 아시아/카트만두(Kathmandu)

en: Asia/Katmandu
ko: 아시아/카트만두(Katmandu)

en: Asia/Kolkata
ko: 아시아/캘커타 (Kolkata)

en: Asia/Krasnoyarsk
ko: 아시아/크라스노야르스크(Krasnoyarsk)

en: Asia/Kuala_Lumpur
ko: 아시아/쿠알라_룸푸르(Kuala_Lumpur)

en: Asia/Kuching
ko: 아시아/쿠칭(Kuching)

en: Asia/Kuwait
ko: 아시아/쿠웨이트(Kuwait)

en: Asia/Macao
ko: 아시아/마카오(Macao)

en: Asia/Macau
ko: 아시아/마카우(Macau)

en: Asia/Magadan
ko: 아시아/마가단(Magadan)

en: Asia/Makassar
ko: 아시아/마카사르(Makassar)

en: Asia/Manila
ko: 아시아/마닐라(Manila)

en: Asia/Muscat
ko: 아시아/무스카트(Muscat)

en: Asia/Nicosia
ko: 아시아/니코시아(Nicosia)

en: Asia/Novokuznetsk
ko: 아시아/노보쿠즈네츠크(Novokuznetsk)

en: Asia/Novosibirsk
ko: 아시아/노보시비르스크(Novosibirsk)

en: Asia/Omsk
ko: 아시아/옴스크(Omsk)

en: Asia/Oral
ko: 아시아/오럴(Oral)

en: Asia/Phnom_Penh
ko: 아시아/프놈_펜(Phnom_Penh)

en: Asia/Pontianak
ko: 아시아/폰티아나크(Pontianak)

en: Asia/Pyongyang
ko: 아시아/평양(Pyongyang)

en: Asia/Qatar
ko: 아시아/카타르(Qatar)

en: Asia/Qyzylorda
ko: 아시아/키질로르다(Qyzylorda)

en: Asia/Rangoon
ko: 아시아/랑군(Rangoon)

en: Asia/Riyadh
ko: 아시아/리야드(Riyadh)

en: Asia/Riyadh87
ko: 아시아/리야드87(Riyadh87)

en: Asia/Riyadh88
ko: 아시아/리야드88(Riyadh88)

en: Asia/Riyadh89
ko: 아시아/리야드89(Riyadh89)

en: Asia/Saigon
ko: 아시아/사이공(Saigon)

en: Asia/Sakhalin
ko: 아시아/사할린(Sakhalin)

en: Asia/Samarkand
ko: 아시아/사마르칸트(Samarkand)

en: Asia/Seoul
ko: 아시아/서울(Seoul)

en: Asia/Shanghai
ko: 아시아/상하이(Shanghai)

en: Asia/Singapore
ko: 아시아/싱가포르(Singapore)

en: Asia/Taipei
ko: 아시아/타이페이(Taipei)

en: Asia/Tashkent
ko: 아시아/타슈켄트(Tashkent)

en: Asia/Tbilisi
ko: 아시아/트빌리시(Tbilisi)

en: Asia/Tehran
ko: 아시아/테헤란(Tehran)

en: Asia/Tel_Aviv
ko: 아시아/텔_아비브(Tel_Aviv)

en: Asia/Thimbu
ko: 아시아/팀부(Thimbu)

en: Asia/Thimphu
ko: 아시아/팀푸(Thimphu)

en: Asia/Tokyo
ko: 아시아/도쿄(Tokyo)

en: Asia/Ujung_Pandang
ko: 아시아/우중_판당(Ujung_Pandang)

en: Asia/Ulaanbaatar
ko: 아시아/울란바타르(Ulaanbaatar)

en: Asia/Ulan_Bator
ko: 아시아/울란_바토르(Ulan_Bator)

en: Asia/Urumqi
ko: 아시아/우루무치(Urumqi)

en: Asia/Vientiane
ko: 아시아/비엔티안(Vientiane)

en: Asia/Vladivostok
ko: 아시아/블라디보스톡(Vladivostok)

en: Asia/Yakutsk
ko: 아시아/야쿠츠크(Yakutsk)

en: Asia/Yekaterinburg
ko: 아시아/예카테린부르크(Yekaterinburg)

en: Asia/Yerevan
ko: 아시아/예레반(Yerevan)

en: Atlantic Standard Time - Quebec - Lower North Shore
ko: 대서양 표준시 - 퀘벡 - 노스 쇼어 하단

en: Atlantic Time - Labrador - most locations
ko: 대서양 표준시 - 래브라도 - 대부분의 지역

en: Atlantic Time - New Brunswick
ko: 대서양 표준시 - 뉴브런즈윅 (New Brunswick)

en: Atlantic Time - Nova Scotia (most places), PEI
ko: 대서양 표준시 - 노바스코샤 (대부분의 지역), PEI

en: Atlantic Time - Nova Scotia - places that did not observe DST 1966-1971
ko: 대서양 표준시 - 노바스코샤 - 1966-1971년에 DST를 실시하지 않은 지역

en: Atlantic islands
ko: 대서양 제도

en: Atlantic/Azores
ko: 대서양/아조레스(Azores)

en: Atlantic/Bermuda
ko: 대서양/버뮤다(Bermuda)

en: Atlantic/Canary
ko: 대서양/카나리아(Canary)

en: Atlantic/Cape_Verde
ko: 대서양/카포_베르데(Cape_Verde)

en: Atlantic/Faeroe
ko: 대서양/페로(Faeroe)

en: Atlantic/Faroe
ko: 대서양/페로(Faroe)

en: Atlantic/Jan_Mayen
ko: 대서양/잔_메이엔(Jan_Mayen)

en: Atlantic/Madeira
ko: 대서양/마데이라(Madeira)

en: Atlantic/Reykjavik
ko: 대서양/레이캬비크(Reykjavik)

en: Atlantic/South_Georgia
ko: 대서양/남_조지아(South_Georgia)

en: Atlantic/St_Helena
ko: 대서양/세인트_헬레나(St_Helena)

en: Atlantic/Stanley
ko: 대서양/스탠리(Stanley)

en: Atyrau (Atirau, Gur'yev), Mangghystau (Mankistau)
ko: 아티라우 (Atirau, Gur'yev), Mangghystau (Mankistau)

en: Australia/ACT
ko: 호주/ACT

en: Australia/Adelaide
ko: 호주/애들레이드(Adelaide)

en: Australia/Brisbane
ko: 호주/브리스베인(Brisbane)

en: Australia/Broken_Hill
ko: 호주/브로큰_힐(Broken_Hill)

en: Australia/Canberra
ko: 호주/캔버라(Canberra)

en: Australia/Currie
ko: 호주/커리(Currie)

en: Australia/Darwin
ko: 호주/다윈(Darwin)

en: Australia/Eucla
ko: 호주/유클라(Eucla)

en: Australia/Hobart
ko: 호주/호바트(Hobart)

en: Australia/LHI
ko: 호주/LHI

en: Australia/Lindeman
ko: 호주/린드만(Lindeman)

en: Australia/Lord_Howe
ko: 호주/로드_하우(Lord_Howe)

en: Australia/Melbourne
ko: 호주/멜버른(Melbourne)

en: Australia/NSW
ko: 호주/뉴사우스웨일즈(NSW)

en: Australia/North
ko: 호주/북부(North)

en: Australia/Perth
ko: 호주/퍼스(Perth)

en: Australia/Queensland
ko: 호주/퀸스랜드(Queensland)

en: Australia/South
ko: 호주/남부(South)

en: Australia/Sydney
ko: 호주/시드니(Sydney)

en: Australia/Tasmania
ko: 호주/태스마니아(Tasmania)

en: Australia/Victoria
ko: 호주/빅토리아(Victoria)

en: Australia/West
ko: 호주/서부(West)

en: Australia/Yancowinna
ko: 호주/얀코위나(Yancowinna)

en: Azores
ko: 아조레스(Azores)

en: Bahia
ko: 바이아(Bahia)

en: Bayan-Olgiy, Govi-Altai, Hovd, Uvs, Zavkhan
ko: 바얀-오르기, 고비알타이, 홉드, Uvs, 자브항

en: Brazil/Acre
ko: 브라질/아크레(Acre)

en: Brazil/DeNoronha
ko: 브라질/데노론하(DeNoronha)

en: Brazil/East
ko: 브라질/동부(East)

en: Brazil/West
ko: 브라질/서부(West)

en: Buenos Aires (BA, CF)
ko: 부에노스 아이레스 (BA, CF)

en: Canada/Atlantic
ko: 캐나다/아틀란틱(Atlantic)

en: Canada/Central
ko: 캐나다/중부(Central)

en: Canada/East-Saskatchewan
ko: 캐나다/동-사스케추안(East-Saskatchewan)

en: Canada/Eastern
ko: 캐나다/동부(Eastern)

en: Canada/Mountain
ko: 캐나다/산맥(Mountain)

en: Canada/Newfoundland
ko: 캐나다/뉴펀들랜드(Newfoundland)

en: Canada/Pacific
ko: 캐나다/태평양(Pacific)

en: Canada/Saskatchewan
ko: 캐나다/사스케추안(Saskatchewan)

en: Canada/Yukon
ko: 캐나다/유콘(Yukon)

en: Canary Islands
ko: 카나리아 제도 (Canary Islands)

en: Casey Station, Bailey Peninsula
ko: 케이시 기지 (Casey Station), 베일리 반도 (Bailey Peninsula)

en: Catamarca (CT), Chubut (CH)
ko: 카타마르카 (CT), 추부트 (CH)

en: Central Standard Time - Saskatchewan - midwest
ko: 중부 표준시 - 사스케추안 - 중서부

en: Central Standard Time - Saskatchewan - most locations
ko: 중부 표준시 - 사스케추안 - 대부분의 지역

en: Central Time
ko: 중부 표준시

en: Central Time - Campeche, Yucatan
ko: 중부 표준시 - 캄페체, 유카탄

en: Central Time - Indiana - Perry County
ko: 중부 표준시 - 인디애나 - 페리 카운티

en: Central Time - Indiana - Starke County
ko: 중부 표준시 - 인디애나 - 스타크 카운티

en: Central Time - Manitoba & west Ontario
ko: 중부 표준시 - 매니토바 & 온타리오 서부

en: Central Time - Michigan - Dickinson, Gogebic, Iron & Menominee Counties
ko: 중부 표준시 - 미시간 - 디킨슨, 고기빅, 아이언 & 메노미니 카운티

en: Central Time - North Dakota - Morton County (except Mandan area)
ko: 중부 표준시 - 노스 다코타 - 모턴 카운티 (Mandan 지역 제외)

en: Central Time - North Dakota - Oliver County
ko: 중부 표준시 - 노스 다코타 - 올리버 카운티

en: Central Time - Quintana Roo
ko: 중부 표준시 - 퀀타나 루 (Quintana Roo)

en: Central Time - Rainy River & Fort Frances, Ontario
ko: 중부 표준시 - 레이니 리버 & 포트 프란시스, 온타리오

en: Central Time - central Nunavut
ko: 중부 표준시 - 누나부트 중부

en: Central Time - most locations
ko: 중부 표준시 - 대부분의 지역

en: Ceuta & Melilla
ko: 세우타(Ceuta) & 멜리야 (Melilla)

en: Chatham Islands
ko: 채텀 제도 (Chatham Islands)

en: Chile/Continental
ko: 칠레/전역(Continental)

en: Chile/EasterIsland
ko: 칠레/이스터섬(EasterIsland)

en: Chuuk (Truk) and Yap
ko: 추우크 (트루크) 및 얍

en: Cuba
ko: 쿠바(Cuba)

en: Davis Station, Vestfold Hills
ko: 데이비스 기지 (Davis Station), 베스트폴드 힐즈 (Vestfold Hills)

en: Dornod, Sukhbaatar
ko: 도르노드 (Dornod), 수흐바타르 (Sukhbaatar)

en: Dumont-d'Urville Station, Terre Adelie
ko: 드몬두르빌 기지 (Dumont-d'Urville Station), 테르 아델리 (Terre Adelie)

en: E Amazonas
ko: 아마존 동부

en: Easter Island & Sala y Gomez
ko: 이스터 섬 (Easter Island) & 살라이고메즈 (Sala y Gomez)

en: Eastern Standard Time - Atikokan, Ontario and Southampton I, Nunavut
ko: 동부 표준시 - 아티코칸, 온타리오 및 사우샘프톤, 누나부트

en: Eastern Standard Time - Resolute, Nunavut
ko: 동부 표준시 - 레졸루트, 누나부트

en: Eastern Time
ko: 동부 표준시

en: Eastern Time - Indiana - Crawford County
ko: 동부 표준시 - 인디애나 - 크로퍼드 카운티

en: Eastern Time - Indiana - Daviess, Dubois, Knox & Martin Counties
ko: 동부 표준시 - 인디애나 - 데이비스, 듀보이스, 녹스 & 마틴 카운티

en: Eastern Time - Indiana - Pike County
ko: 동부 표준시 - 인디애나 - 파이크 카운티

en: Eastern Time - Indiana - Pulaski County
ko: 동부 표준시 - 인디애나 - 폴라스키 카운티

en: Eastern Time - Indiana - Switzerland County
ko: 동부 표준시 - 인디애나 - 스위스 카운티

en: Eastern Time - Indiana - most locations
ko: 동부 표준시 - 인디애나 - 대부분의 지역

en: Eastern Time - Kentucky - Louisville area
ko: 동부 표준시 - 켄터키 - 루이스빌 지역

en: Eastern Time - Kentucky - Wayne County
ko: 동부 표준시 - 켄터키 - 웨인 카운티

en: Eastern Time - Michigan - most locations
ko: 동부 표준시 - 미시간 - 대부분의 지역

en: Eastern Time - Ontario & Quebec - places that did not observe DST 1967-1973
ko: 동부 표준시 - 온타리오 & 퀘벡 - 1967-1973 년에 DST를 실시하지 않은 지역

en: Eastern Time - Ontario - most locations
ko: 동부 표준시 - 온타리오 - 대부분의 지역

en: Eastern Time - Pangnirtung, Nunavut
ko: 동부 표준시 - 팡니르텅, 누나부트

en: Eastern Time - Quebec - most locations
ko: 동부 표준시 - 퀘벡 - 대부분의 지역

en: Eastern Time - Thunder Bay, Ontario
ko: 동부 표준시 - 썬더 베이, 온타리오

en: Eastern Time - east Nunavut - most locations
ko: 동부 표준시 - 누나부트 동부 - 대부분의 지역

en: Egypt
ko: 이집트(Egypt)

en: Eire
ko: 에이레(Eire)

en: Etc/Greenwich
ko: Etc/그리니치(Greenwich)

en: Etc/Universal
ko: Etc/국제시(Universal)

en: Etc/Zulu
ko: Etc/줄루(Zulu)

en: Europe/Amsterdam
ko: 유럽/암스테르담(Amsterdam)

en: Europe/Andorra
ko: 유럽/안도라(Andorra)

en: Europe/Athens
ko: 유럽/아테네(Athens)

en: Europe/Belfast
ko: 유럽/벨파스트(Belfast)

en: Europe/Belgrade
ko: 유럽/벨그라드(Belgrade)

en: Europe/Berlin
ko: 유럽/베를린(Berlin)

en: Europe/Bratislava
ko: 유럽/브라티슬라바(Bratislava)

en: Europe/Brussels
ko: 유럽/브뤼셀(Brussels)

en: Europe/Bucharest
ko: 유럽/부카레스트(Bucharest)

en: Europe/Budapest
ko: 유럽/부다페스트(Budapest)

en: Europe/Chisinau
ko: 유럽/치시나우(Chisinau)

en: Europe/Copenhagen
ko: 유럽/코펜하겐(Copenhagen)

en: Europe/Dublin
ko: 유럽/더블린(Dublin)

en: Europe/Gibraltar
ko: 유럽/지브롤터(Gibraltar)

en: Europe/Guernsey
ko: 유럽/건지(Guernsey)

en: Europe/Helsinki
ko: 유럽/헬싱키(Helsinki)

en: Europe/Isle_of_Man
ko: 유럽/맨섬(Isle_of_Man)

en: Europe/Istanbul
ko: 유럽/이스탄불(Istanbul)

en: Europe/Jersey
ko: 유럽/저지(Jersey)

en: Europe/Kaliningrad
ko: 유럽/칼리닌그라드(Kaliningrad)

en: Europe/Kiev
ko: 유럽/키예프(Kiev)

en: Europe/Lisbon
ko: 유럽/리스본(Lisbon)

en: Europe/Ljubljana
ko: 유럽/류블리아나(Ljubljana)

en: Europe/London
ko: 유럽/런던(London)

en: Europe/Luxembourg
ko: 유럽/룩셈부루크(Luxembourg)

en: Europe/Madrid
ko: 유럽/마드리드(Madrid)

en: Europe/Malta
ko: 유럽/몰타(Malta)

en: Europe/Mariehamn
ko: 유럽/마리함(Mariehamn)

en: Europe/Minsk
ko: 유럽/민스크(Minsk)

en: Europe/Monaco
ko: 유럽/모나코(Monaco)

en: Europe/Moscow
ko: 유럽/모스크바(Moscow)

en: Europe/Nicosia
ko: 유럽/니코시아(Nicosia)

en: Europe/Oslo
ko: 유럽/오슬로(Oslo)

en: Europe/Paris
ko: 유럽/파리(Paris)

en: Europe/Podgorica
ko: 유럽/포드고리차(Podgorica)

en: Europe/Prague
ko: 유럽/프라하(Prague)

en: Europe/Riga
ko: 유럽/리가(Riga)

en: Europe/Rome
ko: 유럽/로마(Rome)

en: Europe/Samara
ko: 유럽/사마라(Samara)

en: Europe/San_Marino
ko: 유럽/산_마리노(San_Marino)

en: Europe/Sarajevo
ko: 유럽/사라예보(Sarajevo)

en: Europe/Simferopol
ko: 유럽/심페로폴(Simferopol)

en: Europe/Skopje
ko: 유럽/스코프예(Skopje)

en: Europe/Sofia
ko: 유럽/소피아(Sofia)

en: Europe/Stockholm
ko: 유럽/스톡홀름(Stockholm)

en: Europe/Tallinn
ko: 유럽/탈린(Tallinn)

en: Europe/Tirane
ko: 유럽/티라나(Tirane)

en: Europe/Tiraspol
ko: 유럽/티라스폴(Tiraspol)

en: Europe/Uzhgorod
ko: 유럽/우즈고로드(Uzhgorod)

en: Europe/Vaduz
ko: 유럽/파두츠(Vaduz)

en: Europe/Vatican
ko: 유럽/바티칸(Vatican)

en: Europe/Vienna
ko: 유럽/비엔나(Vienna)

en: Europe/Vilnius
ko: 유럽/빌니우스(Vilnius)

en: Europe/Volgograd
ko: 유럽/볼고그라드(Volgograd)

en: Europe/Warsaw
ko: 유럽/바르샤바(Warsaw)

en: Europe/Zagreb
ko: 유럽/자그레브(Zagreb)

en: Europe/Zaporozhye
ko: 유럽/자포로제(Zaporozhye)

en: Europe/Zurich
ko: 유럽/취리히(Zurich)

en: GB-Eire
ko: GB-에이레(GB-Eire)

en: Galapagos Islands
ko: 갈라파고스 제도 (Galapagos Islands)

en: Gambier Islands
ko: 갬비어 제도 (Gambier Islands)

en: Gilbert Islands
ko: 길버트 제도 (Gilbert Islands)

en: Greenwich
ko: 그리니치(Greenwich)

en: Hawaii
ko: 하와이(Hawaii)

en: Heilongjiang (except Mohe), Jilin
ko: 흑룡강 (말갈 제외), 길림

en: Hongkong
ko: 홍콩(Hongkong)

en: Iceland
ko: 아이슬랜드(Iceland)

en: Indian/Antananarivo
ko: 인도양/안타나나리보(Antananarivo)

en: Indian/Chagos
ko: 인도양/차고스(Chagos)

en: Indian/Christmas
ko: 인도양/크리스마스(Christmas)

en: Indian/Cocos
ko: 인도양/코코스(Cocos)

en: Indian/Comoro
ko: 인도양/코모로(Comoro)

en: Indian/Kerguelen
ko: 인도양/케르구엘렌(Kerguelen)

en: Indian/Mahe
ko: 인도양/마헤(Mahe)

en: Indian/Maldives
ko: 인도양/몰디브(Maldives)

en: Indian/Mauritius
ko: 인도양/모리셔스(Mauritius)

en: Indian/Mayotte
ko: 인도양/마요트(Mayotte)

en: Indian/Reunion
ko: 인도양/레위니옹(Reunion)

en: Iran
ko: 이란(Iran)

en: Irian Jaya & the Moluccas
ko: 이리안 자야 (Irian Jaya) & 몰루카 제도 (Moluccas)

en: Israel
ko: 이스라엘(Israel)

en: Jamaica
ko: 자마이카(Jamaica)

en: Japan
ko: 일본(Japan)

en: Java & Sumatra
ko: 자바 (Java) & 수마트라 (Sumatra)

en: Johnston Atoll
ko: 존스톤 섬 (Johnston Atoll)

en: Jujuy (JY)
ko: 후후이 (JY)

en: Kosrae
ko: 코스레(Kosrae)

en: Kwajalein
ko: 콰잘레인(Kwajalein)

en: La Rioja (LR)
ko: 리오하 (LR)

en: Libya
ko: 리비아(Libya)

en: Line Islands
ko: 라인 제도(Line Islands)

en: Lord Howe Island
ko: 로드 하우 섬(Lord Howe Island)

en: Macquarie Island Station, Macquarie Island
ko: 맥쿼리섬 기지(Pacquarie Island Station), 맥쿼리 섬(Macquarie Island)

en: Madeira Islands
ko: 마데이라 제도 (Madeira Islands)

en: Marquesas Islands
ko: 마르퀘사스 제도 (Marquesas Islands)

en: Mato Grosso
ko: 마토 그로소 (Mato Grosso)

en: Mato Grosso do Sul
ko: 마투그로스드솔 (Mato Grosso do Sul)

en: Mawson Station, Holme Bay
ko: 모슨 기지 (Mawson Station), 홈스 베이 (Holme Bay)

en: McMurdo Station, Ross Island
ko: 맥머도 기지(McMurdo Station), 로스섬 (Ross Island)

en: Mendoza (MZ)
ko: 멘도사 (MZ)

en: Mexican Central Time - Bahia de Banderas
ko: 멕시코 중부 표준시 - 바이아 데 반데라스

en: Mexican Central Time - Coahuila, Durango, Nuevo Leon, Tamaulipas away from US border
ko: 멕시코 중부 표준시 - 미국 국경에서 먼 코아우일라, 듀랑고, 누에보레온, 타몰리파스

en: Mexican Mountain Time - Chihuahua away from US border
ko: 멕시코 산지 표준시 - 미국 국경에서 먼 치와와 (Chihuahua)

en: Mexican Pacific Time - Baja California away from US border
ko: 멕시코 태평양 시간 - 국경에서 먼 바하 캘리포니아

en: Mexico/BajaNorte
ko: 멕시코/바자노르테(BajaNorte)

en: Mexico/BajaSur
ko: 멕시코/바자수르(BajaSur)

en: Mexico/General
ko: 멕시코/전역(General)

en: Mideast/Riyadh87
ko: 중동/리야드87(Riyadh87)

en: Mideast/Riyadh88
ko: 중동/리야드88(Riyadh88)

en: Mideast/Riyadh89
ko: 중동/리야드89(Riyadh89)

en: Midway Islands
ko: 미드웨이 제도 (Midway Islands)

en: Moscow - Samara, Udmurtia
ko: 모스크바 - 사마라(Samara), 우드무르트 공화국(Udmurtia)

en: Moscow+00 - Caspian Sea
ko: 모스크바+00 - 카스피 해(Caspian Sea)

en: Moscow+00 - west Russia
ko: 모스크바+00 - 러시아 서부 (west Russia)

en: Moscow+02 - Urals
ko: 모스코바+02 - 우랄 (Urals)

en: Moscow+03 - Novokuznetsk
ko: 모스크바+03 - 노보쿠즈네츠크(Novokuznetsk)

en: Moscow+03 - Novosibirsk
ko: 모스크바+03 - 노보시비르스크(Novosibirsk)

en: Moscow+03 - west Siberia
ko: 모스크바+03 - 시베리아 서부

en: Moscow+04 - Yenisei River
ko: 모스크바+04 - 예니세이강 (Yenisei River)

en: Moscow+05 - Lake Baikal
ko: 모스크바+05 - 바이칼 호수 (Lake Baikal)

en: Moscow+06 - Lena River
ko: 모스코바+06 - 레나강 (Lena River)

en: Moscow+07 - Amur River
ko: 모스코바+07 - 아무르강 (Amur River)

en: Moscow+07 - Sakhalin Island
ko: 모스크바+07 - 사할린 섬 (Sakhalin Island)

en: Moscow+08 - Bering Sea
ko: 모스크바+08 - 베링 해 (Bering Sea)

en: Moscow+08 - Kamchatka
ko: 모스크바+08 - 캄차카(Kamchatka)

en: Moscow+08 - Magadan
ko: 모스크바+08 - 마가단 (Magadan)

en: Moscow-01 - Kaliningrad
ko: 모스크바-01 - 칼리닌그라드(Kaliningrad)

en: Mountain Standard Time - Arizona
ko: 산지 표준시 - 아리조나(Arizona)

en: Mountain Standard Time - Dawson Creek & Fort Saint John, British Columbia
ko: 산지 표준시 - 도슨 크릭 & 성요한 요새 (Fort Saint John), 브리티시 콜럼비아

en: Mountain Standard Time - Sonora
ko: 산지 표준시 - 소노라 (Sonora)

en: Mountain Time
ko: 산지 표준시

en: Mountain Time - Alberta, east British Columbia & west Saskatchewan
ko: 산지 표준시 - 앨버타, 브리티시 콜럼비아 동부 & 사스케추안 서부

en: Mountain Time - Navajo
ko: 산지 표준시 - 나바조 (Navajo)

en: Mountain Time - S Baja, Nayarit, Sinaloa
ko: 산지 표준시 - S 바자, 나야릿, 시날로아

en: Mountain Time - central Northwest Territories
ko: 산지 표준시 - 노스웨스트 테리토리 중부 (central Northwest Territories)

en: Mountain Time - south Idaho & east Oregon
ko: 산지 표준시 - 아이다호 남부 & 오레곤 동부

en: Mountain Time - west Northwest Territories
ko: 산지 표준시 - 노스웨스트 테리토리 서부 (west Northwest Territories)

en: Mountain Time - west Nunavut
ko: 산지 표준시 - 누나부트 서부 (west Nunavut)

en: NE Brazil (MA, PI, CE, RN, PB)
ko: 브라질 북동부 (MA, PI, CE, RN, PB)

en: Navajo
ko: 나바호(Navajo)

en: New South Wales - Yancowinna
ko: 뉴사우스 웨일즈 - 얀코위나 (Yancowinna)

en: New South Wales - most locations
ko: 뉴사우스 웨일즈 - 대부분의 지역

en: Newfoundland Time, including SE Labrador
ko: 뉴펀들랜드 표준시, SE 래브라도 포함

en: Northern Territory
ko: 노던 테리토리 (Northern Territory)

en: Pacific Time
ko: 태평양 표준시

en: Pacific Time - north Yukon
ko: 태평양 표준시 - 유콘 북부 (north Yukon)

en: Pacific Time - south Yukon
ko: 태평양 표준시 - 유콘 남부 (south Yukon)

en: Pacific Time - west British Columbia
ko: 태평양 표준시 - 브리티시 콜럼비아 서부 (west British Columbia)

en: Pacific/Apia
ko: 태평양/아피아(Apia)

en: Pacific/Auckland
ko: 태평양/오클랜드(Auckland)

en: Pacific/Chatham
ko: 태평양/채텀(Chatham)

en: Pacific/Chuuk
ko: 태평양/추우크(Chuuk)

en: Pacific/Easter
ko: 태평양/이스터(Easter)

en: Pacific/Efate
ko: 태평양/에파테(Efate)

en: Pacific/Enderbury
ko: 태평양/엔더베리(Enderbury)

en: Pacific/Fakaofo
ko: 태평양/파카오포(Fakaofo)

en: Pacific/Fiji
ko: 태평양/피지(Fiji)

en: Pacific/Funafuti
ko: 태평양/푸나푸티(Funafuti)

en: Pacific/Galapagos
ko: 태평양/갈라파고스(Galapagos)

en: Pacific/Gambier
ko: 태평양/갬비어(Gambier)

en: Pacific/Guadalcanal
ko: 태평양/과달카날(Guadalcanal)

en: Pacific/Guam
ko: 태평양/괌(Guam)

en: Pacific/Honolulu
ko: 태평양/호놀룰루(Honolulu)

en: Pacific/Johnston
ko: 태평양/존스톤(Johnston)

en: Pacific/Kiritimati
ko: 태평양/키리티마티(Kiritimati)

en: Pacific/Kosrae
ko: 태평양/코스레(Kosrae)

en: Pacific/Kwajalein
ko: 태평양/콰잘레인(Kwajalein)

en: Pacific/Majuro
ko: 태평양/마주로(Majuro)

en: Pacific/Marquesas
ko: 태평양/마르퀘사스(Marquesas)

en: Pacific/Midway
ko: 태평양/미드웨이(Midway)

en: Pacific/Nauru
ko: 태평양/나우루(Nauru)

en: Pacific/Niue
ko: 태평양/니우에(Niue)

en: Pacific/Norfolk
ko: 태평양/노르폭(Norfolk)

en: Pacific/Noumea
ko: 태평양/누메아(Noumea)

en: Pacific/Pago_Pago
ko: 태평양/파고_파고(Pago_Pago)

en: Pacific/Palau
ko: 태평양/팔라우(Palau)

en: Pacific/Pitcairn
ko: 태평양/피트케언(Pitcairn)

en: Pacific/Pohnpei
ko: 태평양/폰페이(Pohnpei)

en: Pacific/Ponape
ko: 태평양/포나페(Ponape)

en: Pacific/Port_Moresby
ko: 태평양/포트_모스비(Port_Moresby)

en: Pacific/Rarotonga
ko: 태평양/라로통가(Rarotonga)

en: Pacific/Saipan
ko: 태평양/사이판(Saipan)

en: Pacific/Samoa
ko: 태평양/사모아(Samoa)

en: Pacific/Tahiti
ko: 태평양/타히티(Tahiti)

en: Pacific/Tarawa
ko: 태평양/타라와(Tarawa)

en: Pacific/Tongatapu
ko: 태평양/통가타푸(Tongatapu)

en: Pacific/Truk
ko: 태평양/트루크(Truk)

en: Pacific/Wake
ko: 태평양/웨이크(Wake)

en: Pacific/Wallis
ko: 태평양/월리스(Wallis)

en: Pacific/Yap
ko: 태평양/얍(Yap)

en: Palmer Station, Anvers Island
ko: 팔머 기지(Palmer Station), 앙베스섬 (Anvers Island)

en: Pernambuco
ko: 페르남부코 (Pernambuco)

en: Phoenix Islands
ko: 피닉스 제도 (Phoenix Islands)

en: Pohnpei (Ponape)
ko: 폰페이 (포나페)

en: Poland
ko: 폴란드(Poland)

en: Portugal
ko: 포르투갈(Portugal)

en: Queensland - Holiday Islands
ko: 퀸스랜드 - 홀리데이 아일랜드 (Holiday Islands)

en: Queensland - most locations
ko: 퀸스랜드 - 대부분의 지역

en: Qyzylorda (Kyzylorda, Kzyl-Orda)
ko: 키질로르다 (Kyzylorda, Kzyl-Orda)

en: ROK
ko: 대한민국(ROK)

en: Rondonia
ko: 론도니아 (Rondonia)

en: Roraima
ko: 로라이마 (Roraima)

en: Rothera Station, Adelaide Island
ko: 로데라 기지(Rothera Station), 애들레이드섬 (Adelaide Island)

en: Ruthenia
ko: 루테니아 (Ruthenia)

en: S & SE Brazil (GO, DF, MG, ES, RJ, SP, PR, SC, RS)
ko: 브라질 남부 및 남동부 (GO, DF, MG, ES, RJ, SP, PR, SC, RS)

en: Sabah & Sarawak
ko: 사바 (Sabah) & 사라와크 (Sarawak)

en: San Juan (SJ)
ko: 산후안 (SJ)

en: San Luis (SL)
ko: 산루이스 (SL)

en: Santa Cruz (SC)
ko: 산타쿠르즈 (SC)

en: Scoresbysund / Ittoqqortoormiit
ko: 스코스바이선드 / 이토코르토르미우트 (Ittoqqortoormiit)

en: Singapore
ko: 싱가포르(Singapore)

en: Society Islands
ko: 소시에테 제도 (Society Islands)

en: South Australia
ko: 호주 남부

en: Syowa Station, E Ongul I
ko: 쇼와 기지 (Syowa Station), 동부 옹굴 섬(E Ongul I)

en: Tasmania - King Island
ko: 태스마니아 - 킹 아일랜드 (King Island)

en: Tasmania - most locations
ko: 태스마니아 - 대부분의 지역

en: Thule / Pituffik
ko: 툴레 (Thule) / 피투픽(Pituffik)

en: Tierra del Fuego (TF)
ko: 티에라델푸에고 (TF)

en: Tocantins
ko: 토칸틴스 (Tocantins)

en: Tucuman (TM)
ko: 투쿠만 (TM)

en: Turkey
ko: 터키(Turkey)

en: US Central Time - Coahuila, Durango, Nuevo Leon, Tamaulipas near US border
ko: 미국 중부 표준시 - 미국 국경에서 가까운 코아우일라, 듀랑고, 누에보레온, 타몰리파스

en: US Mountain Time - Chihuahua near US border
ko: 미국 산지 표준시 - 미국 국경에서 가까운 치와와 (Chihuahua)

en: US Pacific Time - Baja California near US border
ko: 미 태평양 시간 - 국경에 가까운 바하 캘리포니아

en: US/Alaska
ko: 미국/알래스카(Alaska)

en: US/Aleutian
ko: 미국/알류샨(Aleutian)

en: US/Arizona
ko: 미국/아리조나(Arizona)

en: US/Central
ko: 미국/중부(Central)

en: US/East-Indiana
ko: 미국/동-인디애나(East-Indiana)

en: US/Eastern
ko: 미국/동부(Eastern)

en: US/Hawaii
ko: 미국/하와이(Hawaii)

en: US/Indiana-Starke
ko: 미국/인디애나-스타크(Indiana-Starke)

en: US/Michigan
ko: 미국/미시간(Michigan)

en: US/Mountain
ko: 미국/산맥(Mountain)

en: US/Pacific
ko: 미국/태평양(Pacific)

en: US/Samoa
ko: 미국/사모아(Samoa)

en: Universal
ko: 국제시(Universal)

en: Victoria
ko: 빅토리아(Victoria)

en: Vostok Station, S Magnetic Pole
ko: 보스토크 기지 (Vostok Station), 자남극

en: W Amazonas
ko: 아마존 서부 (W Amazonas)

en: W Para
ko: 파라 서부 (W Para)

en: Wake Island
ko: 웨이크 섬 (Wake Island)

en: West Kazakhstan
ko: 카자흐스탄 서부

en: Western Australia - Eucla area
ko: 호주 서부 - 유클라(Eucla) 지역

en: Western Australia - most locations
ko: 호주 서부 - 대부분의 지역

en: Zaporozh'ye, E Lugansk / Zaporizhia, E Luhansk
ko: 자포로제(Zaporozh'ye), 동 루간스크(E Lugansk) / 자포르지아(Zaporizhia), 동 루간스크(E Luhansk)

en: Zulu
ko: 줄루(Zulu)

en: central China - Sichuan, Yunnan, Guangxi, Shaanxi, Guizhou, etc.
ko: 중국 중부 - 사천성, 윈난성, 광서 자치구, 산시성, 귀주성 등.

en: central Crimea
ko: 중앙 크림 반도 (central Crimea)

en: east & south Borneo, Celebes, Bali, Nusa Tengarra, west Timor
ko: 보르네오 동부 및 남부, 셀레베스, 발리, 누사틍가라, 동 티모르

en: east China - Beijing, Guangdong, Shanghai, etc.
ko: 중국 동부 - 베이징, 광동, 상하이 등.

en: east Dem. Rep. of Congo
ko: 콩고 민주 공화국 동부

en: east Uzbekistan
ko: 우즈베키스탄 (Uzbekistan) 동부

en: east coast, north of Scoresbysund
ko: 동부 해안, 스코스바이선드 북부

en: mainland
ko: 본토

en: most locations
ko: 대부분의 지역

en: most locations (CB, CC, CN, ER, FM, MN, SE, SF)
ko: 대부분의 지역 (CB, CC, CN, ER, FM, MN, SE, SF)

en: most of Tibet & Xinjiang
ko: 티벳 (Tibet) & 신강 (Xinjiang)의 대부분

en: peninsular Malaysia
ko: 말레이시아 반도

en: west & central Borneo
ko: 보르네오 (Borneo) 서부 및 중앙

en: west Dem. Rep. of Congo
ko: 콩고 민주 공화국 서부

en: west Tibet & Xinjiang
ko: 티벳 & 신강 서부

en: west Uzbekistan
ko: 우즈베키스탄 (Uzbekistan) 서부
